Cytat tygodnia

“Wszechświat to energia, która odpowiada na nasze oczekiwania.”

- James Redfield


Zapisz się do newslettera

Imię:
Email:

Kartki



Wyślij kartkę

Dowiedz się wszystkiego o Sobie

Podaj nam swoją datę urodzenia, swoje imię oraz płeć a powiemy Ci co Cię czeka w najbliższym roku, kto jest dla Ciebie idealnym partnerem
Data urodzenia
Ezo-humor

Gra Palenie Czarownic

Autor Aga Krok, 19.07.2012

   Historia

Początki tej szlachetnej i ulubionej dyscypliny sportowej datuje się na XII wiek, czyli średniowiecze. Największą popularność sport ten zdobył w renesansie.

     Zasady gry

Gra polega na znalezieniu, osądzeniu i na końcu – spaleniu czarownicy. Zależnie od mody, w grze mogą brać udział:

Wersja niskobudżetowa:

        wieśniacy i czarownica.

Wersja „na elitę”:

        Organ władzy sądowniczej  i czarownica, ew. heretyk.

 

Gra zaczyna się od znalezienia wiedźmy; po pierwsze, drużyna ma na celu odnalezienie takowej, po czym przy użyciu przepisowych narzędzi (pochodnie, widły, zardzewiałe grabie, sztachety) zmuszenie jej do poddania się drużynie.

Czarownica, która nie zdołała uciec przed biorącym udział w zabawie była przez nich poddawania próbie kamienia. Polegało to na przywiązaniu do czarownicy liny zakończonej kamieniem, po czym kamień wraz z liną i czarownicą został wrzucony do wody. Jeżeli czarownica się uwolniła i wypłynęła oznacza to drugą turę gry czyli:

Wyszukiwanie pewnych cech charakterystycznych u podejrzanej. Im więcej takich cech posiadała czarownica, tym więcej punktów zdobywała drużyna za jej spalenie. Zaś jeżeli owa czarownica nie wypłynęła oznaczało to tak zwany "spalony", czyli ta czarownica nie była czarownicą... i trzeba było szukać dalej innej czarownicy do zabawy.

    Cechy charakterystyczne czarownicy

 Osobniczka płci żeńskiej (znaczy się kobieta);

 Zwykle nie za urodziwa;

 Czarny ubiór à la gotka (im więcej czerni, tym więcej dodatkowych punktów);

 Poczochrane, czarne włosy;

 Nos z marchewki;

 Miotła bądź mop, ewentualnie odkurzacz;

Czarny kot. Mogą być inne kolory, aczkolwiek czarny jest najwyżej punktowany. Liczba punktów mnożona jest przez ilość kotów posiadanych przez czarownicę.

Nietoperze. Im więcej nietoperzy kręcących się wokół chatki, tym więcej punktów.

Mieszka na odludziu w dziwacznej drewnianej chatce (za spalenie chatki - dodatkowe 15 punktów)

Boi się święconej wody (zamiast święconej wody można użyć benzyny, grożąc, że się ją podpali. Ważne żeby się bała);

Waży tyle co kaczka

Ma kurzajkę na twarzy.

Po znalezieniu czarownicy drużyna szła do sędziego, który podliczał punkty, a następnie wybierano rodzaj drewna, decydowano ile go miało być, oraz czy miało być suche, czy też wilgotne. Było to ważne, ponieważ podczas spalania czarownicy można było dostać dodatkowe punkty za styl.

Następnie dochodziło do zsumowania punktów za wartość czarownicy i za styl podpalania; wynik zapisywano w ogólnym rankingu. Pod koniec sezonu zliczano punkty każdej z drużyn, a ta która miała ich najwięcej dostawała Puchar Spalczarownic.

    Punktacja

Punktacja końcowa zależała od wielu czynników i zmiennych, po pierwsze od ilości czarownic i ich współczynnika czarownicowatości (czyli im więcej cech czarownicy podanych wyżej tym lepiej).

Czarownice oceniano według takiej punktacji:

Brzydota – im brzydsza tym więcej punktów – 1-15 punktów;

Ilość czerni w ubiorze – im czarniej tym więcej punktów – 1-10 punktów;

Posiadanie rozczochranych, czarnych włosów:

 -czarne i rozczochrane – +10 punktów;

 -czarne i nierozczochrane – +7 punktów;

 - ciemne (ale nie czarne) i rozczochrane – +5 punktów;

 -ciemne i nierozczochrane – +3 punkty;

 - jasne i rozczochrane +1 punkt;

 - jasne i nierozczochrane – 0 punktów.

Posiadanie miotły, mopa, odkurzacza – +5 punktów za jedną z rzeczy;

Posiadanie czarnego kota – 10 punktów (razy ilość kotów); posiadanie kota (nieczarnego) – 5 pkt. (+2 pkt za każdego następnego);

W pobliżu mieszkające nietoperze – +1 punkt za każdego;

 Mieszkanie w chatce na odludziu – +10 pkt. Dodatkowe spalenie chatki po schwytaniu czarownicy – +15 punktów.

Warto nadmienić, że od punktacji końcowej odejmowano po 5 punktów karnych za każdego wieśniaka powyżej przepisowej liczby 35 (słownie: osiemdziesięciu czterech) wieśniaków w drużynie.

Punkty za styl spalenia przyznawali sędziowie obradujący niedaleko stosu. Mogli oni dodać od 0 do 40 dodatkowych punktów.

  Struktura ligowa

 

W każdym kraju Europy istniały ligi krajowe, których drużyny rozgrywały lokalne mistrzostwa. Raz na 4 lata organizowane były Wielkie Mistrzostwa Europy w Paleniu Czarownic (WMEPC), organizowane były w Rzymie, tam też reprezentacje krajów rywalizowały ze sobą o Puchar Mistrzostw Palenia Czarownic. Podczas mistrzostw panowały trochę inne zasady, mianowicie każda z reprezentacji musiała wyznaczyć dokładnie 25 wieśniaków, a nie tak jak w wersji lokalnej – tylu, ilu przyszło. Tym niemniej szybko okazało się, że w owej dyscyplinie znakomicie odnajdują się zawodnicy z krajów protestanckich, których osiągnięcia w liczbie spalonych czarownic rychło prześcignęły wyniki z krajów wierzących.

  Najlepsze reprezentacje

Najlepszymi reprezentacjami były bezsprzecznie reprezentacja Niemiec ,Włoch, Hiszpanii, Anglii, kolonii angielskich w nowym świecie oraz Francji. W każdych mistrzostwach toczyła się między nimi zażarta walka. Reprezentacja Polski również nie była jakąś drugą ligą, ponieważ odnosiła wielkie sukcesy w tym sporcie, aczkolwiek nigdy nie zdobyła  pucharu.

 

Najsławniejszymi drużynami były FC Sale, AC Inkwiziciona, Witchburn Rovers, FC Prossneck Hexe, Real Qumar Brujah, AS Incendier Goule, Kingom Arsburn London, CKKS Spanish Inquisition oraz polskie kluby KS Solezi i Stos Gniezno.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            żródło:http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/Palenie_czarownic

 

Ten artykuł nie został jeszcze skomentowany


Dodaj komentarz

Komentarze

Nick:

Tytuł:

Treść komentarza:

Kod z obrazka:

captcha

Twój horoskop

Baran
20.03-19.04
Byk
19.04-20.05
Bliźnięta
20.05-21.06
Rak
21.06-22.07
Lew
22.07-23.08
Panna
23.08-22.09
Waga
22.09-23.10
Skorpion
23.10-22.11
Strzelec
22.11-21.12
Koziorożec
21.12-20.01
Wodnik
20.01-18.02
Ryby
18.02-20.03

Ezoter na telefonie

Ezoter poleca artykuł

Zrób coś dla siebie!

Do napisania tego tekstu zainspirowała mnie opowieść znajomej. Rozmawiałyśmy o zmianach w naszym życiu, o tym jak bardzo się ich boimy, jak lubimy stabilizację, to co znamy, nawet jeśli nas ten stan nie satysfakcjonuje. Mówiłyśmy też o tym, że czasami samo życie zmusza nas do zmian i że często po trudnych doświadczeniach stwierdzamy, że wyszły nam one na dobre. »


Najczęściej czytane

Najnowsze komentarze

Nasz ekspert

Prognoza na marzec 2017

Znajdujemy się na przełomie dwóch astrologicznych er - Ryb i Wodnika. Jakie to niesie konsekwencje? Jak się to przejawia w świecie? O tym i o marcowej prognozie pisze nasz astrolog Piotr Gibaszewski w swojej prognozie na marzec 2017.
więcej »