Cytat tygodnia

“Wszechświat to energia, która odpowiada na nasze oczekiwania.”

- James Redfield


Zapisz się do newslettera

Imię:
Email:

Kartki



Wyślij kartkę

Dowiedz się wszystkiego o Sobie

Podaj nam swoją datę urodzenia, swoje imię oraz płeć a powiemy Ci co Cię czeka w najbliższym roku, kto jest dla Ciebie idealnym partnerem
Data urodzenia
Psychotronika

Zalety medytacji - walka z bezsennością

Autor Marek Deroń, 21.07.2011


Kładziesz się do łóżka, lecz sen mimo to jak na złość nie przychodzi? Może by więc skorzystać z technik medytacyjnych? W końcu to jedna z najłatwiejszych metod relaksacji.

Medytacja to chyba jedna z najfajniejszych metod na pozbycie się bezsennośći. Wywodzi się z filozofii joginów, lecz mimo odległego rodowodu jest dostępna dla każdej osoby.

W poniższym zestawieniu omówimy kilka technik medytowania, które każdy może wypróbować sam w domowym zaciszu.

 

Kontrolowanie oddechu

Chyba jedna z najprostszych istniejących technik. Polega na panowaniu nad swoim oddechem i oczyszczeniu umysłu z niepotrzebnych zmartwień.
Działaj według poniższych kroków:
1.
Usiądź po turecku w cichym pomieszczeniu
2. Połóż dłonie na kolanach.
3. Zamknij oczy i zlikwiduj napięcie mięśni.
4. Oddychaj głęboko przez nos.
5. Licz każdy swój oddech od 1-7

To już wszystko. Powtarzaj kolejne kroki dopóki nie uzyskasz na tyle wysokiego poczucia odprężenia, że z łatwością zaśniesz wieczorem.

Skupianie się na przedmiocie

Powinieneś wybrać jakiś przedmiot, na którym będziesz koncentrować swoją uwagę. Polecam świecę zapaloną w ciemnym pomieszczeniu. Takie zestawienie sprzyja skupieniu oraz głębokiemu relaksowi.
Postępuj wg. następujących kroków:
1
. Usiądź po turecku w cichym pomieszczeniu na podłodze lub twardym materacu
2. Połóż dłonie na kolanach.
3. Zamknij oczy i zlikwiduj napięcie mięśni.
4. Ustabilizuj oddech.
5. Otwórz oczy i skup się na wcześniej wybranym obiekcie.
6. Utrzymuj koncentrację jak najdłużej, wszelkim innym myślom pozwalaj spokojnie odpłynąć.

I to wszystko. Rób 10-15 minutową sesję z tą techniką przed pójściem spać, a zobaczysz o ile łatwiej będzie ci zasnąć.

Liczenie wsteczne

Banalna technika pozwalająca na oczyszczenie umysłu z frustrujących myśli. Dzięki temu łatwo uzyskać stan odprężenia, co sprzyja bezproblemowemu zaśnięciu.
Postępuj wg. poniższych kroków:
1.
Usiądź  po turecku w cichym pomieszczeniu
2. Połóż dłonie na kolanach.
3. Zamknij oczy i zlikwiduj napięcie mięśni.
4. Ustabilizuj oddech.
5. Zacznij powoli odliczać w myślach od 100 do 1.
6. Kiedy zakończysz jeden cykl, zacznij liczyć od nowa.

Wykonuj kroki 5 i 6 dopóki nie uznasz, że osiągnąłeś już odpowiedni poziom odprężenia.


pokonaj-bezsennosc.interkursy.pl

Czytaj też:

Filozofia huny
Nerwica natręctw

Twój horoskop

Baran
20.03-19.04
Byk
19.04-20.05
Bliźnięta
20.05-21.06
Rak
21.06-22.07
Lew
22.07-23.08
Panna
23.08-22.09
Waga
22.09-23.10
Skorpion
23.10-22.11
Strzelec
22.11-21.12
Koziorożec
21.12-20.01
Wodnik
20.01-18.02
Ryby
18.02-20.03

Ezoter na telefonie

Ezoter poleca

                                           


  






Oczyszczanie energetyczne ciała i przestrzeni



Liczniki

Ezoter poleca artykuł

Zaufanie do siebie

Wszystko zależy od tego, za kogo się uważamy i kim w ogóle jest dla nas człowiek. Jeśli identyfikujesz się z ciałem, będziesz miał zaufanie głównie do swojego ciała i jego zdolności »


Najczęściej czytane

Najnowsze komentarze

Nasz ekspert

Prognoza na sierpień 2019

O niezwykłej sile populistycznego uwodzenia, czyli dlaczego PiSowi, nie spada, a także o nadchodzącym kryzysie ekonomicznym - zapraszam do lektury prognozy na sierpień 2019
więcej »