Cytat tygodnia

“Wszechświat to energia, która odpowiada na nasze oczekiwania.”

- James Redfield


Zapisz się do newslettera

Imię:
Email:

Kartki



Wyślij kartkę

Dowiedz się wszystkiego o Sobie

Podaj nam swoją datę urodzenia, swoje imię oraz płeć a powiemy Ci co Cię czeka w najbliższym roku, kto jest dla Ciebie idealnym partnerem
Data urodzenia
Psychotronika

Zalety medytacji - walka z bezsennością

Autor Marek Deroń, 21.07.2011


Kładziesz się do łóżka, lecz sen mimo to jak na złość nie przychodzi? Może by więc skorzystać z technik medytacyjnych? W końcu to jedna z najłatwiejszych metod relaksacji.

Medytacja to chyba jedna z najfajniejszych metod na pozbycie się bezsennośći. Wywodzi się z filozofii joginów, lecz mimo odległego rodowodu jest dostępna dla każdej osoby.

W poniższym zestawieniu omówimy kilka technik medytowania, które każdy może wypróbować sam w domowym zaciszu.

 

Kontrolowanie oddechu

Chyba jedna z najprostszych istniejących technik. Polega na panowaniu nad swoim oddechem i oczyszczeniu umysłu z niepotrzebnych zmartwień.
Działaj według poniższych kroków:
1.
Usiądź po turecku w cichym pomieszczeniu
2. Połóż dłonie na kolanach.
3. Zamknij oczy i zlikwiduj napięcie mięśni.
4. Oddychaj głęboko przez nos.
5. Licz każdy swój oddech od 1-7

To już wszystko. Powtarzaj kolejne kroki dopóki nie uzyskasz na tyle wysokiego poczucia odprężenia, że z łatwością zaśniesz wieczorem.

Skupianie się na przedmiocie

Powinieneś wybrać jakiś przedmiot, na którym będziesz koncentrować swoją uwagę. Polecam świecę zapaloną w ciemnym pomieszczeniu. Takie zestawienie sprzyja skupieniu oraz głębokiemu relaksowi.
Postępuj wg. następujących kroków:
1
. Usiądź po turecku w cichym pomieszczeniu na podłodze lub twardym materacu
2. Połóż dłonie na kolanach.
3. Zamknij oczy i zlikwiduj napięcie mięśni.
4. Ustabilizuj oddech.
5. Otwórz oczy i skup się na wcześniej wybranym obiekcie.
6. Utrzymuj koncentrację jak najdłużej, wszelkim innym myślom pozwalaj spokojnie odpłynąć.

I to wszystko. Rób 10-15 minutową sesję z tą techniką przed pójściem spać, a zobaczysz o ile łatwiej będzie ci zasnąć.

Liczenie wsteczne

Banalna technika pozwalająca na oczyszczenie umysłu z frustrujących myśli. Dzięki temu łatwo uzyskać stan odprężenia, co sprzyja bezproblemowemu zaśnięciu.
Postępuj wg. poniższych kroków:
1.
Usiądź  po turecku w cichym pomieszczeniu
2. Połóż dłonie na kolanach.
3. Zamknij oczy i zlikwiduj napięcie mięśni.
4. Ustabilizuj oddech.
5. Zacznij powoli odliczać w myślach od 100 do 1.
6. Kiedy zakończysz jeden cykl, zacznij liczyć od nowa.

Wykonuj kroki 5 i 6 dopóki nie uznasz, że osiągnąłeś już odpowiedni poziom odprężenia.


pokonaj-bezsennosc.interkursy.pl

Czytaj też:

Filozofia huny
Nerwica natręctw

Twój horoskop

Baran
20.03-19.04
Byk
19.04-20.05
Bliźnięta
20.05-21.06
Rak
21.06-22.07
Lew
22.07-23.08
Panna
23.08-22.09
Waga
22.09-23.10
Skorpion
23.10-22.11
Strzelec
22.11-21.12
Koziorożec
21.12-20.01
Wodnik
20.01-18.02
Ryby
18.02-20.03

Ezoter na telefonie

Ezoter poleca

                                           


  






Oczyszczanie energetyczne ciała i przestrzeni



Liczniki

Ezoter poleca artykuł

Złe czasy na miłość.

Taki tytuł nosi tomik wierszy, który napisałam wiele lat temu. Miałam wtedy chyba 16 lat. Pierwsza wielka miłość, dwa tomiki miłosnych, przygnębiających wierszy. »


Najczęściej czytane

Najnowsze komentarze

Nasz ekspert

Prognoza na maj

Półkrzyż znaków zmiennych sprawia, że maj może okazać się jednym z kluczowych miesięcy roku 2019. Jakie konsekwencje przyniesie światu i Polsce ta konfiguracja? Zapraszam do lektury prognozy astrologicznej na maj.
więcej »