Cytat tygodnia

“Wszechświat to energia, która odpowiada na nasze oczekiwania.”

- James Redfield


Zapisz się do newslettera

Imię:
Email:

Kartki



Wyślij kartkę

Dowiedz się wszystkiego o Sobie

Podaj nam swoją datę urodzenia, swoje imię oraz płeć a powiemy Ci co Cię czeka w najbliższym roku, kto jest dla Ciebie idealnym partnerem
Data urodzenia
Rozrywka Najpopularniejsze

Jak wyrobić w sobie nowy i dobry nawyk

Autor Tomasz Zienkiewicz, 20.09.2011

Na każdym kroku nasze małe, drobne nawyki, które choć na ''tu i teraz'' dostarczają nam przyjemności, w perspektywie czasu okazują się dla nas szkodliwe lub niezdrowe. Zobacz jak można to zmienić!

Nawyk to według wikipedii “zautomatyzowana czynność (sposób zachowania, reagowania), którą nabywa się w wyniku ćwiczenia (głównie przez powtarzanie)”. A po ludzku: nawyk, to coś, co robimy bez zbędnego myślenia, bo “tacy jesteśmy”, albo “tak zawsze robimy” - innymi słowy, ułatwiają nam codzienność.


Nie musimy zbytnio dumać nad tym co zrobić, jak się zachować, co wybrać. Na pewno znajdziesz w sobie również takie nawyki-trolle, które zamiast pomagać, przeszkadzają Ci w rozwoju: odkładanie na później, niezdrowe przekąski, brak ruchu itd.

Dzieje się tak dlatego, że wolimy wybierać ‘przyjemność teraz’ zamiast ‘wysiłek teraz’, a że taki wybór często powtarzamy - utrwala się w postaci nawyku. Tylko że ta ‘przyjemność teraz’ prowadzi nas na manowce.

Jak to zmienić?

1. Zaplanuj zmianę

Nie ważne ile razy wcześniej Ci się nie udało. Nie liczy się. Masz kolejną szansę. Po prostu zapisz kiedy zaczynasz, co zamierzasz robić, kogo w Twoje działania zaangażujesz (np. w formie wsparcia) i zacznij.

2. Namierz ‘wyzwalacze’

Każdy nawyk jest czymś wyzwalany: jakąś czynnością, jakimś miejscem lub jakąś myślą, np: po wejściu do biura uruchamiasz pocztę, zamiast zaplanować dzień; wychodząc z lunchu skręcasz od razu do sklepiku po batonik itd. Sprawdź co wyzwala u Ciebie zły nawyk. Chcesz biegać? może po porannej toalecie od razu powinieneś wskoczyć w sportowe buty zamiast pić kawę? Chodzi o to byś wybrał coś, co przypomni Ci że ‘czas na nowy nawyk’
 

Twój horoskop

Baran
20.03-19.04
Byk
19.04-20.05
Bliźnięta
20.05-21.06
Rak
21.06-22.07
Lew
22.07-23.08
Panna
23.08-22.09
Waga
22.09-23.10
Skorpion
23.10-22.11
Strzelec
22.11-21.12
Koziorożec
21.12-20.01
Wodnik
20.01-18.02
Ryby
18.02-20.03

Ezoter na telefonie

Ezoter poleca

                                               






Oczyszczanie energetyczne ciała i przestrzeni


Liczniki

Ezoter poleca artykuł

Pokonać strach

Każdy człowiek zna uczucie strachu. Strach w pozytywnym znaczeniu jest naturalnym systemem obronnym i ma na celu ochronę żywych istot przed niebezpieczeństwem. Fizjologicznie rozpatrując, pod wpływem strachu zostaje nasze ciało przygotowywane do dwóch możliwych reakcji albo zostać i walczyć, albo uciekać. »


Najczęściej czytane

Najnowsze komentarze

Nasz ekspert

Prognoza na październik 2019

Półkrzyż na pełni Księżyca, widowiskowa opozycja na nowiu, nadciągający kryzys ekonomiczny oraz polskie wybory do parlamentu. Zapraszam do lektury prognozy na październik 2019.
więcej »