Cytat tygodnia

“Wszechświat to energia, która odpowiada na nasze oczekiwania.”

- James Redfield


Zapisz się do newslettera

Imię:
Email:

Kartki



Wyślij kartkę

Dowiedz się wszystkiego o Sobie

Podaj nam swoją datę urodzenia, swoje imię oraz płeć a powiemy Ci co Cię czeka w najbliższym roku, kto jest dla Ciebie idealnym partnerem
Data urodzenia
Terapie Naturalne i Zdrowie

Jak chronić oczy

Autor Grzegorz Kalina, 29.05.2010

W sobotę, gdy większość z nas ma dzień wolny od pracy powinieneś pozwolić wypoczywać ciału i umysłowi. Gdy nie musisz, nie siedź przed monitorem, oszczędź oczy! A jeśli musisz, zobacz co może przynieść ulgę zmęczonym oczom i uratować się od AMD (zwyrodnienie plamki ocznej).

Praca przed monitorem, długotrwałe oglądanie telewizji, zanieczyszczone powietrze, niezdrowy sposób odżywiania, stres, palenie papierosów, alkohol narażają nasze oczy na obciążenia i możliwość powstawania różnorodnych uszkodzeń. Na ciężką postać AMD (zwyrodnienie plamki żółtej) co roku zapada w Polsce 20 tys. osób !

Ratunek w warzywach...


Zawarte w żółtych i ciemnozielonych warzywach i owocach barwniki roślinne z grupy karotenoidów - luteina i zeaksantyna - mogą zmniejszać ryzyko powstawania AMD, które jest jedną z najczęstszych przyczyn utraty wzroku - informuje pismo "Archives of Ophthalmology". W badaniach naukowców z National Eye Institute, National Institutes of Health oraz Department of Health and Human Services w Bethesda wzięło udział ponad 4500 osób. Poddani badaniu mieli ocenianą siatkówkę, a także wypełniali m.in. formularze dotyczące diety. Na podstawie wyników oceniono, że osoby spożywające luteinę i zeaksantynę były mniej narażone na zachorowanie na AMD.

Zeaksantyna współdziałając z luteiną, działa dwutorowo, ponieważ wiąże wolne rodniki i zmniejsza niedotlenienie (efekt antyoksydacyjny), oraz pochłania energię fali światła niebieskiego i tym samym chroni oko przed fotochemicznym uszkodzeniem.

Naturalnym źródłem zeaksantyny są zboża (głównie kukurydza), zielony groszek, jarmuż i szpinak, a także szafran. Luteina występuje przede wszystkim w zielonych warzywach liściastych np. szpinaku, sałacie i liściach selera a także żółtku jaj. Badania kliniczne wykazują, że dieta bogata w te produkty zwiększa zawartość pigmentu w plamce żółtej chroniąc oczy.

Już nasze prababcie zachęcały do jedzenia marchewki dla poprawy wzroku. Współczesne badania potwierdziły, że istotnie ma to uzasadnienie naukowe ze względu na obecność w tym warzywie beta karotenu. Beta karoten jest naturalnym żółtym barwnikiem występującym m.in. w owocach i warzywach. Jest on przekształcany w organizmie w witaminę A niezbędną do syntezy rodopsyny - światłoczułego barwnika, dzięki któremu możliwe jest widzenie o zmierzchu i w złych warunkach oświetleniowych. Witamina zwiększa także produkcję śluzu, który chroni i nawilża oko. Beta-karoten wychwytuje też uszkadzające komórki wolne rodniki.

 

Twój horoskop

Baran
20.03-19.04
Byk
19.04-20.05
Bliźnięta
20.05-21.06
Rak
21.06-22.07
Lew
22.07-23.08
Panna
23.08-22.09
Waga
22.09-23.10
Skorpion
23.10-22.11
Strzelec
22.11-21.12
Koziorożec
21.12-20.01
Wodnik
20.01-18.02
Ryby
18.02-20.03

Ezoter na telefonie

Ezoter poleca

                                           


  






Oczyszczanie energetyczne ciała i przestrzeni



Liczniki

Ezoter poleca artykuł

Duchowa ścieżka jest zawsze indywidualna

Mamy za sobą czasy, w których prawie wszyscy chodzili w takich samych butach, jedli takie same pokarmy, zachowywali się i wyglądali ogólnie mówiąc tak samo. Wszystko z powodu idei, jaka zrodziła się w głowach ludzkich, której na imię socjalizm. »


Najczęściej czytane

Najnowsze komentarze

Nasz ekspert

Prognoza na październik 2018

Czy dzieło artysty może zmienić sytuację w kraju? Czy film Wojciecha Smarzowskiego "Kler" wstrząśnie emocjami Polaków? Jak to wydarzenie artystyczne nakłada się na przeobrażenia i astrologiczne wpływy? O sytuacji w kraju, wyborach i nadciągającym kryzysie gospodarczym piszę w swojej prognozie na październik 2018. Zapraszam. Piotr Gibaszewski
więcej »