Cytat tygodnia

“Wszechświat to energia, która odpowiada na nasze oczekiwania.”

- James Redfield


Zapisz się do newslettera

Imię:
Email:

Kartki



Wyślij kartkę

Dowiedz się wszystkiego o Sobie

Podaj nam swoją datę urodzenia, swoje imię oraz płeć a powiemy Ci co Cię czeka w najbliższym roku, kto jest dla Ciebie idealnym partnerem
Data urodzenia
Duchowy Rozwój

Wprowadzenie do Huny - cz. 7

Autor Paweł Karwat, 11.03.2019



 
                                        Wprowadzenie do Huny - cz. 7

Siedem Zasad Huny to nie tylko klucze do zrozumienia jej istoty, jak i ogólne reguły jej technik. Według mnie największą wartość ma pojmowanie tych zasad jako instrukcji rozwoju charakteru.
Innymi słowy są to określone nawyki, które należy w sobie wypracować, by skutecznie uzdrawiać.
Chcę pokrótce przyjrzeć się każdemu z nich. Wskazówki praktyczne udzielić mogę wyłącznie na gruncie bezpośredniej nauki Huny, twarzą w twarz.
Nabywanie tych nawyków wiąże się z pracą mentalną, której nie da się wyjaśnić na gruncie tekstu.
Nawyk świadomości (ike). Gdy przechodzimy przez jezdnię pokazuje się czy mamy wyrobiony w sobie nawyk bycia uważnym, czy nie. Niektórzy ludzie wchodzą na pasy i nie baczą na lewo i prawo, nie umieją zorientować się, zareagować na sytuację na poziomie czujności. To staje się przyczyną wielu wypadków. I analogicznie w życiu. Bez nawyku obserwowania problemów, ludzi, sytuacji będziemy działać na oślep, jak bezgłowe muchy lub jak osy, które nie potrafią opuścić pomieszczenia pomimo otwartego okna - uderzają raz za razem o szybę.
Nawyk wolności (kala). Bierzemy do siebie zbyt mocno życie, różne jego konflikty i meandry. Nie umiemy się zdystansować, dlatego brakuje nam dobrego humoru. Nie umiemy się wyluzować. Przyjmujemy sytuacje i problemy w napięciu i stresie. Potrzeba nauczyć się nawyku relaksacji, czyli odpuszczania, zrzucania zbędnego brzemienia fizycznego, emocjonlnego, mentalnego i duchowego. Tylko wtedy czujemy prawdziwymi sobą, stajemy się swobodni. Obładowani “muszę” i jego konsekwencjami generujemy całe masy chorobotwórczego stresu i uniemożliwiamy sobie kreatywność, od której zależy rozwiązanie trudności. Wyluzuj - to hasło drugiego nawyku Huny.
Nawyk koncentracji (makia). Kolejna istotna reakcja to reakcja skupiania uwagi. Obserwacja to postrzeganie panoramiczne, natomiast koncentracja to zbliżanie się do przedmiotu obserwacji, zawieszanie na nim uwagi. Dzięki temu poznajemy wiele jego szczegółów. Diabeł tkwi w szczegółach. Rozwiązanie problemu zawsze wymaga dostrzeżenia jego szczegółowych aspektów i podjęcia konkretnych kroków. Nie ma rozwiązań ogólnych. Dlatego koncentracja, która umożliwia postrzeganie konkretów jest tak ważna, jest niezbędna.
Nawyk wytrwałości (manawa). Wielu ludziom brakuje wytrwałości i cierpliwości. W języku hawajskim wytrwałość (manawa) to cierpliwość (manawanui) na niższym stopniu, oba słowa tworzy to samo określenie. Nie ma innego sposobu, jak wytworzyć wytrwałość (pozostańmy przy jednym znaczeniu) jako nawyk. Gdy robisz coś, ponieważ coś postanowiłeś, nie rezygnuj tylko dlatego, że “nie chce ci się”. Realizuj swoje postanowienia. Oczywiście sytuacja może się zmienić, ale kaprys jest tym, co rujnuje w nas wytrwałość. Wytrwałość to skierowanie się na tu i teraz. Masz cel, którym jest dotarcie na Olimp, ale realizujesz go w ten sposób, że dbasz o to, by każdy krok, jaki stawiasz, skierowany był w jego stronę. Ostateczne efekty stosowania Huny nie zawsze pokazują się od razu, wymagają cierpliwej pracy.
Nawyk miłości (aloha). Można “kochać” w sensie hawajskim utożsamiać ze słowem “błogosławienie”. Chodzi o pozytywne oczekiwania, o pozytywne nastawienie, optymizm. Po prostu: bądź optymistą, rozwiń w sobie nawyk postrzegania szklanki jako do połowy pełnej a nie pustej. Optymizmu można się nauczyć, ale kosztem pesymizmu, który też zresztą jest nawykowy.
Nawyk pewności (mana). Słowo “mana” to pewność, ale i władza. By właściwie korzystać z Huny, ale i w ogóle by żyć w sposób zwycięski potrzebujesz stać się panem a nie niewolnikiem, graczem a nie piłką. Praca z tą zasadą to rozwijanie nawyku pewności wewnętrznej, która nie zależy od tego, co na zewnątrz. Tylko dzięki takiej postawie będziesz mógł przejmować inicjatywę w sytuacjach problemowych i je rozwiązywać. Gdy brakuje nam nawyku pewności popadamy w jednej strony w uległość, z drugiej w gniew. I agresja, i naiwność są skutkami braku statusu bycia panem i zasiadania na tronie, a nie bycia podnóżkiem. Ludzie, którym brak władzy wewnętrznej, próbują zdobyć władzę nad innymi i nad światem zewnętrznym. Czują się bowiem słabi, zbyt słabi na stawianie czoła wyzwaniom, czyli problemom. Bez nawyku problem widzimy jako porażkę, a nie wyzwanie. Oparcia szukamy na zewnątrz, ale na zewnątrz znaleźć można tylko i wyłącznie wsparcie. Wsparcie, czyli krótkotrwała pomoc i oparcie, czyli permanentne źródło mocy to dwie różne rzeczy.
Nawyk elastyczności (pono). Na szczyt góry prowadzi wiele ścieżek. Niektórzy czepiają się jednego sposobu i zdają się być pod tym kątem niereformowalni. Są niezdolni do dopuszczania zmian. Brakuje im świeżości. Są konwencjonalni, schematyczni, jak roboty. Tego musimy się oduczyć i nauczyć się na to konto czegoś odwrotnego: reagowania twórczo, spontanicznie, orientując się na wiele możliwości działania. Rozwiązanie może być różne. Potrzeba będzie eksperymentować. Różne osoby postawione w tej samej nowej dla nich sytuacji problemowej potrafią zareagować na dwa różne sposoby: uznają, że nie potrafią rozwiązać tej sytuacji, bo nikt ich tego nie nauczył, bo nie mają pod tym względem odpowiedniego schematu i będa rezygnować, albo zaczną szukać, odkrywać, przecierać nowe szlaki, podejdą kreatywnie, nie trzymając się kurczowo historii i tradycji, które są cenne i warte eksploatowania, ale bywa, że niewystarczające. Idąc drogami, którymi chodzimy zazwyczaj dochodzimy tam, gdzie zazwyczaj. Gdy potrzebna jest zmiana musimy mieć w sobie nawyk bycia niekonwencjonalnym, nieszablonowym, elastycznym - bycia jak woda, dopasowanym do okoliczności, a nie upartym jak osioł.
--
Autor zaprasza do poznawania mentalnego rozwijania wspomnianych nawyków i innych praktyk Huny, jak też psychotroniki i naturoterapii na gruncie dziesięciomiesięcznego kursu (chętni mogą przystąpić do egzaminów zawodowych na bioenergoterapeutę i naturopatę); pierwszy termin: marzec 2019. Więcej informacji na stronie www.psychotronet.pl. Tam też Czytelnik znajdzie ofertę usługi uzdrawiania na odległość dla zdrowia i różnych dziedzin życia.
 

 

Twój horoskop

Baran
20.03-19.04
Byk
19.04-20.05
Bliźnięta
20.05-21.06
Rak
21.06-22.07
Lew
22.07-23.08
Panna
23.08-22.09
Waga
22.09-23.10
Skorpion
23.10-22.11
Strzelec
22.11-21.12
Koziorożec
21.12-20.01
Wodnik
20.01-18.02
Ryby
18.02-20.03

Ezoter na telefonie

Ezoter poleca

                                           


  






Oczyszczanie energetyczne ciała i przestrzeni



Liczniki

Ezoter poleca artykuł

Wybór terapeuty

Część z was być może myśli o skorzystaniu z terapii. Tym artykułem chciałabym wam polecić sprawdzenie terapii i terapeuty zanim się na coś zdecydujecie, mam nadzieje że to będzie pomocne w wyborze. Wybór jest bardzo duży, np. terapie które są stosowane na poziomie fizycznym, mentalnym, lub energetycznym. Sprawdź z którą z nich czujesz się komfortowo. »


Najczęściej czytane

Najnowsze komentarze

Nasz ekspert

Prognoza na maj

Półkrzyż znaków zmiennych sprawia, że maj może okazać się jednym z kluczowych miesięcy roku 2019. Jakie konsekwencje przyniesie światu i Polsce ta konfiguracja? Zapraszam do lektury prognozy astrologicznej na maj.
więcej »